Chris11, a no widzisz ,może dla tego ,że na firmę :wink: na dzień dzisiejszy na razie tak zostaje ,ale mogę sie jeszcze potargować jak będę zdecydowany - ale nie jestem , a co do wyposażenia to dość bogate było jak będzie mi się chciało to napiszę trochę więcej ,ale jutro po południu
[O1] Szarpanie przy przyśpieszaniu - cd.
Zwiń
X
-
[O1] Szarpanie przy przyśpieszaniu - cd.
Witam. Od razu powiem że przeczytałem mnóstwo takich tematów jednak powoli kończą mi się pomysły. Przy przyśpieszaniu na biegu 2 i 3 szczególnie autko poszarpuje. Nie jest to mocne szarpanie ale dajmy na to jadąc pod górę gdzie silnik jest bardziej obciążony i potrzebuje więcej mocy szarpanie jest mocniejsze. Nie ma znaczenia czy jadę na PB czy na LPG. Teraz napisze co wymieniłem lub sprawdziłem:
- poduszka skrzyni biegów - nowa
- łapa skrzyni - nowa
- cewka zapłonowa (Magnati Marelli), kable (NGK), świece (DENZO) - nowe
- przeguby posprawdzane - 0 luzów.
- wtryski uszczelnione
- filtry gazu, powietrza - wymienione
- ustawianie map gazu i benzyny - zrobione
- cała instalacja elektryczna sprawdzana w wyspecjalizowanym serwisie - wszystko ok - w komputerze 1 błąd - sonda lambda - jednak na gazie miałem to zawsze nawet jak wczesniej nie szarpało. Ponadto spalanie w normie także sonda wg mnie odpada.
W serwisie usłyszałem jeszcze jeden pomysł. Oprócz tego że łożyska mam do wymiany w obu kołach z przodu, to dowiedziałem się iż tuleje sanek są dosyć dobrze wybite. Żadnych stuków nie słyszę jednak zastanawiam się czy może mieć to wpływ na zachowanie budy przy przyśpieszaniu i na przenoszenie drgań? Proszę o odpowiedź i dziękuję za zainteresowanie.
-
-
Hehe zapomniałem dodać sprzęgło też wymienione nówka całość SACHS Ale mam pytanie też z innej beczki. Bo zaczął mi kiedyś szaleć wskaźnik paliwa. Chciałem wyjąć pompe i zobaczyć co jest nie tak ale coś ciężko było wyciągnąć więc stwierdziłem że nie chce nic uszkodzić i zostawiłem temat. O dziwo wskaźnik zaczął chodzić poprawnie ale szarpanie zaczęło się mniej więcej wtedy. Może nie dokładnie w ten sam dzień ale gdzieś w okolicach. I teraz pytanie: bo szarpie mniej na benzynie a troszkę mocniej na gazie. Czy pompa paliwa może mieć wpływ na to jak auto się na gazie zachowuje? Wężyki zdejmowałem z pompy i nie wiem może jakieś powietrze się dostało albo cos? Mechanikiem nie jestem także już naprawdę łapię się każdej możliwości choć wiem że pewnie niektóre moje przypuszczenia nie mają racji bytu
Mogę jeszcze dodać że tak samo jak szarpanie pojawiło się mniej więcej wtedy co ten problem ze wskaźnikiem paliwa to też pojawiło się praktycznie równo z rozładowaniem akumulatora. Słuchanie muzyki i robienie innych rzeczy zrobiło swoje. I tu to samo pytanie. Kręciłem go fakt z 4-5 razy ale nie zapalił - wtedy prostownik i za chwile już odpalił. Możliwe że akumulator ma na to jakiś wpływ?
Komentarz
-
-
No nic poczytałem też troche no i może faktycznie to przeguby wewnętrzne. W czwartek wymiana także zobaczymy co to z tego będzie
[ Dodano: Sob 22 Mar, 14 14:56 ]
Przeguby jednak oddałem. Usłyszałem od niejednego mechanika że przegub nie będzie tutaj odpowiadał za szarpanie na 99%. I teraz już nie wiem. Przepływomierz odłączałem żeby zobaczyć czy jest różnica i oprócz braku mocy to nawet wtedy coś tam szarpało. Dużo mniej bo silnik nie miał buta żeby się pozbierać ale szarpało. Więc przepływka odpada. Mówiono mi też że sprzęgło mogło być regenerowane ale to też odpada bo pytałem w sklepie jak sprawa wygląda. Zastanawia mnie troche zachowanie wspornika skrzyni bo może jestem przewrażliwiony ale czy on nie powinien się trochę mniej wychylać? Oto filmik : http://www.youtube.com/watch?v=QVhmt...ature=youtu.be Pozdrawiam i dziękuję za odpowiedź!
PS: przy szarpaniu silnikiem za pomocą sprzęgła słychać wyraźnie jakiś stukot ale skąd się bierze? Sam nie wiem
Komentarz
-
-
Kolego walczę z tematem już długi czas i efektu brak :/ w moim przypadku wymieniona: cewka, przewody, świece, sprzęgło, czujnik chłodziwa, czyszczona przepustnica + adaptacja, sprawdzane przeguby itd itd. Aktualnie po błędach w komputerze będę pewnie podmieniał sondę chociaż wyskakiwał jej błąd jeszcze przed szarpaniem. Tak prawdę mówiąc to może być wszystko zastanawiam się jeszcze nad cewką - niby niezła Magnatti Marelli ale nie daje mi spokoju i tak :P posprawdzaj dokładnie podciśnienia - czy masz powpinane wszystkie wężyki. Nie pocieszę Cię jeżeli powiem że byłem już u 5-6 mechaników i każdy ma swoją teorię a każda z nich kosztuje krocie i 0 pewności że to to
Komentarz
-
-
U mnie jest bardzo podobny objaw, ale...
1. Szarpanie jest cykliczne - tzn 200km nic nie szarpie, pozniej kolejne 100-200 poszarpuje. Potrafi się zapalić kontrolka EGRu i po 2-3 dniach zgasnąć (i wtedy szarpania nie ma).
2. Szarpania jak są, to tylko na rozgrzanym silniku. Uaktywniają się szybciej jak da się w p i z d e na trasie. Przy dziadkojeździe na mieście szansa że wpadnie w "szarposzał" są dużo niższe.
Ja jeszcze w zasadzie nic jeszcze z tym autem nie zrobiłem bo mam dopiero miesiąc niecały i tylko jestem po rozrządzie i filtrach. Teraz bede zmieniał świece i dam do czyszczenia EGR bo niedługo kładę LPG do fury i fajnie by było te szarpanie wyeliminować.
Wpisałem się bo powyżej rozkminka o przegubach jest - ale to chyba u mnie trzeba iść w innym kierunku.
Komentarz
-
-
Koledzy. Miałem problem z szarpaniem właśnie w okolicach 2 tys obrotów na 2 i 3 biegu, i problemem okazała się skrzynia. Temat dokładnie opisywany na forum golfa.
Jak najszybciej wymieniajcie nity na śruby.LINK DO TEMATU NA FORUM GOLFA
Komentarz
-
Komentarz